با توجه به اینکه یوتیوب یک پلفترم مختص ویدئو می‌باشد، اما سعی می‌کند در تمامی فضاهای مربوط به محتوا ورود پیدا کند و آمادگی شرکت در فضای رقابتی آن بخش را داشته باشد. بخش پادکست‌ها در یوتیوب و همچنین یوتیوب موزیک گویای این موضوع می‌باشند. 

تب explore در یوتیوب موزیک به تازگی به آن اضافه شده است که به شما این امکان را می‌دهد موسیقی‌ها را با توجه به سلیقه شخصی‌تان پیدا کنید. این بخش مانند اینستاگرام و یوتیوب دارای الگوریتم مخصوصی می‌باشد که از قبل علایق شما را شناسایی کرده و بر اساس داده‌های خود از علایق شما به شما موسیقی‌هایی را پیشنهاد می‌دهد.

این بخش همچنین به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید فیلترهایی را تعیین کنید تا موسیقی براساس آن‌ها به شما پیشنهاد داده شوند. این فیلترها می‌توانند شامل ژانر و سبک موسیقی، آلبوم یا تک آهنگ و نهایتا ویدئو یا صدا باشند تا به شما کمک کنند هرچه بهتر به موسیقی مدنظرتان دست یابید.

این قابلیت جدید، چه برای کاربران نسخه پریمیوم و چه برای رایگان درحال حاضر در دسترس می‌باشد.

بدیهی است که گوگل سعی دارد به این وسیله به رقابت خود با پلتفرم‌هایی مانند اپل موزیک، اسپاتیفای و غیره تنش بیشتری بیفزاید تا بتواند در بازار موسیقی سهم بیشتری داشته باشد.

اپلیکیشن یوتیوب موزیک همچنین طبق اعلام گوگل قرار است که بصورت پیش‌فرض در تمامی موبایل‌های اندرویدی که با اندروید 10 روانه بازار می‌شوند نصب باشد؛ اما پیش از این کاربران آن را از گوگل پلی دانلود می‌کردند. همچنین گوگل قصد دارد در آینده‌ای نزدیک، یوتیوب موزیک را جایگزین گوگل پلی موزیک نماید که می‌تواند از پیشرفت‌های قابل توجه یوتیوب موزیک تلقی شود. گوگل درحال حاضر بیش از هر زمان دیگری کاربران را تشویق به استفاده از یوتیوب موزیک می‌کند و بهترین شرایط را برای استقبال از کاربران فراهم کرده است.

نظر خود را برای ما بنویسید. نظر شما درباره آینده یوتیوب و گوگل در صنعت موسیقی چیست؟

 

بیشتر بخوانید:

آموزش دانلود از یوتیوب به وسیله یوتیوب دانلودرها