امیر ایمانی ترند فارسی
امیر ایمانی یوتیوبر معروف ایرانی میباشد که بسیاری از ایرانیان امروزه او را به چهره میشناسند؛ زیرا بارها و بارها در شبکههای اجتماعی مانند یوتیوب و اینستاگرام، ویدئوهای وایرال شده اورا تماشا کردهاند، اما درباره بیوگرافی او اطلاعات کمی در اینترنت و شبکههای مجازی موجود است. وب سایت ابراسمارت به عنوان یکی از بهترین منابع دانش یوتیوب و یوتیوبری، قصد دارد در این مقاله به بیوگرافی این یوتیوبر معروف بپردازد.

شروع فعالیت و اطلاعات اولیه
همانطور که شاهد هستیم، بهترین یوتیوبرهای فعلی اغلب کسانی بودند که رشدی نجومی و بسیار سریع را طی یک دوره فعالیت چند ساله طی کردهاند. امیر ایمانی نیز از جمله یوتیوبرهایی بود که مدتی کوتاه بعد از پایه گذاری ایده تولید محتوای خود در یوتیوب، با استقبال بسیار شدید کاربران ایرانی در یوتیوب مواجه شد و این مورد باعث شد که در سالهای بعدی رشد بسیار سریعتری را تجربه کند.
امیر ایمانی در اوایل شروع کار خود در یوتیوب از حمایت آنچنان امیدوار کنندهای برخوردار نبود، زیرا معمولا یکساله اول فعالیت در یوتیوب کمی میتواند خسته کننده باشد؛ اما به هر حال امیر ایمانی پس از حدودا 1 سال توانست به 1000 مشترک دست یابد؛ اما جالب اینجاست که بلافاصله در دو ماه این تعداد مشترک به 10000 افزایش پیدا کرد که یک رشد بسیار سریع بود و نتایج فعالیتها و ایدههای نو کاربر پسند کم کم داشت خود را نشان میداد. امیدواری او برگشت و تلاش خود را بصورت حرفهای ادامه داد و ظرف 22 روز بعد به 50 هزار مشترک رسید که رقمی بسیار عالی بود. در ماه مه همان سال توانست به رقم 100 هزار مشترک دسترسی پیدا کند و هم اکنون که این مقاله نوشته میشود، بالای 150 هزار مشترک دارد.
از این دوران به بعد معمولا برای یوتیوبرها دورانی است که سختیها و تلاشهای سال اول جبران میشود، زیرا به واسطه این رشد نجومی، درآمد بی سابقهای خواهند داشت و این از مزایای یوتیوبری میباشد. امیر ایمانی هم در همین راستا به درآمد بسیار عالی خود دست یافته بود. اما باید ببینیم از این به بعد با چه نوع ایدههای کاربر پسند دیگری قصد جذب نظر کاربران حرفهای یوتیوب را خواهد داشت.
توجه داشته باشید که امیر ایمانی نیز در ویدئوهای یوتیوب خود از ویدئوهای کوتاه دانلود شده برای جذابیت محتوا در ادیت استفاده مینماید که به آنها ویدئوهای دانلودی میگوییم. شما میتوانید برای دانلود ویدئوها از یوتیوب و همچنین معرفی یوتیوب دانلودرها به این بخش از سایت مراجعه نمائید.
شروع فعالیت در اینستاگرام
بعد از موفقیتهای گفته شده در بالا، امیر ایمانی تصمیم گرفت که کانال خود یعنی ترند فارسی را وارد دیگر سوشال مدیاها همچون اینستاگرام نماید تا محبوبیت خود را نه تنها در بین کاربران فعال حوزه یوتیوب بلکه در تمامی ایران گسترش دهد.
فعالیت در اینستاگرام باعث میشد کاربرانی که هیچ نوع فعالیتی در یوتیوب ندارند نیز، با ترند فارسی آشنا شوند و ویدئوهای امیر ایمانی را دنبال کنند. نتیجه این تصمیم این بود که اکنون هزاران کاربر در ایران وجود دارند که به چهره امیر ایمانی را میشناسند، اما تاکنون پا به یوتیوب نگذاشتهاند و این بیانگر محبوبیت عمیق امیر ایمانی در بین کاربران اینترنت میباشد.
سبک تولید محتوا
سبک تولید محتوای کاربر پسند، کلید موفقیت تمامی یوتیوبرهایی میباشد که تاکنون به اوج محبوبیت و موفقیت خود رسیدهاند و امیر ایمانی نیز از این قانون جدا نیست.

مخاطب شناسی
معمولا مهمترین و کلیدیترین مرحله سبک تولید محتوا، بخش مخاظب شناسی میباشد که گویا امیر ایمانی در این حیطه بسیار خبره و خوب عمل کرده است.
امیر ایمانی در کانال خود ترند فارسی بصورت مستقیم قشر نوجوانان و جوانان را هدف گرفته است و به وسیله یکی از مهمترین نیازها و دغدغههای آنان، یعنی روابط میان پسران و دختران، اقدام به سرگرم کردن و ایجاد گفتگوهای پر از جذابیت با حضور افرادی از سراسر جهان میکند. این مورد به نظر من دقیقا همان کلیدی است که مارک زاکربرگ در هنگام ایجاد فیسبوک از آن استفاده کرده بود؛ او روابط دوستانه دختران و پسران دانشگاه را در نظر گرفته بود که امروز اصلی ترین بخش زندگی هر دانشجویی میتواند باشد؛ و با ایجاد فیسبوک، تا حد ممکن یافتن فرد مناسب برای دوستی را برای آنان آسان کرده بود. دانشجویان به راحتی میتوانستند پروفایل هم دانشگاهی های خود را وارسی کنند و از سلایق و شرایط دوستی آنها (مانند مجرد بودن یا در رابطه بودن) با خبر شوند.
شیوه جذب تعامل مخاطب
مهمترین قسمت هر محتوای ویدئویی، جذب تعامل مخاطب میباشد، اینکه محتوای موردنظر باعث رضایت مخاطب و در نهایت مشارکت او در محتوا و صفحه مورد نظر گردد. کارهایی مانند پسندیدن، کامنت گذاشتن، ارسال ویدئو، دنبال کردن کانال و یا معرفی آن به دیگر دوستان خود. اما گفتن تمامی اینها آسان است، کار سخت، تولید محتوایی میباشد که بتواند در اولین دقایق مخاطب را غرق خود کرده و باعث شود مخاطب تا آخر ویدئو همراه بلاگر باشد.
ویدئوهای ترند فارسی در همان ثانیه اول کاربر را وارد فضای گفتگوی بین امیر و کسانی که از سراسر جهان به او متصل میشوند میکند و کاربر اینگونه مکالمات را دوست دارد و همان ثانیه اول جذب این مکالمه میشود، خصوصا زمانی که امیر سعی در جلب نظران دختران دیگر از سراسر جهان دارد تا مشخصات و آی دی آنها را بگیرد و یا به اصطلاح عامیانه مخ زنی کند.
امیر به جای اینکه ساعتها را صرف تولید محتوایی کند که با نمایش و فریب سعی در راضی کردن کاربران به مشارکت و تعامل داشته باشد، در همان ثانیه اول کاربر را ناخواسته وارد این فضای مکالمه میکند و اشتیاق او را جذب میکند. هر جوانی دوست دارد که در میان مکالمه یک دختر و پسر باشد که پسر موردنظر سعی در جلب دوستی او داشته باشد.
این شیوه تعامل کاملا مانند شیوه تعامل ما در دنیای حقیقی با دوستان فابریکمان میباشد. دور هم مینشینیم و در رابطه با مسائل مختلف صحبت میکنیم و میخندیم. امیر ایمانی سعی در بازسازی این فضا در یوتیوب داشته است.
وایرال شدن با محتوای فان
درواقع همه کسانی که ویدئوهای ترند فارسی را تماشا میکنند، در نهایت به دنبال یک چیز هستند، طنز و سرگرمی. اغلب تماسهای ویدئویی که امیر با افراد مختلف برقرار میکند، با موضوعات خنده دار و جالب به پایان میرسد. درواقع امیر ایمانی تنها یک مکالمه عادی با فرد مقابل ندارد بلکه با سناریوهای از پیش تعیین شده، اقدام به وارد کردن روند مکالمه به یک موضوع طنز میکند که در نهایت باعث خندیدن طرف مقابل و یا مسخره شدن او میشود. این سبک محتوا به شدت مورد علاقه ایرانیان واقع شده است.
سرکار گذاشتن ایرانیها به عنوان خارجی زبان
یکی از جذاب ترین بخشهای ترند فارسی، زمانی است که امیر خود را بجای یک خارجی زبان جا میزند و سر به سر ایرانیانی میگذارد که در برنامه جهانی ویدئو چت درحال گفتگو هستند. اغلب اوقات امیر از آنها میخواهد که به او فارسی یاد دهند، و در این میان کم کم امیر با گفتن یکواره کلمات فارسی سخت موجب تعجب آنها میشود. در بیشتر اوقات، کاربران ایرانی که به این ویدئو کال دعوت میشوند، سعی در زرنگ بودن دارند و یک عبارت توهین آمیز را به او با یک معنی مثبت یاد میدهند، ولی در این هنگام امیر ایمانی با واکنش دادن به فارسی موجب تعجب و شگفتی آنها میشود.