امروزه در میان غولهای فناوری و تکنولوژی شاهد جنگ برای انحصار بخشهای مختلف بازار محتوا هستیم. شرکتهای بزرگ فناوری هرکدام بخش بزرگی از این بازار را در انحصار خود گرفتهاند و به سمت تصاحب بخشهای رقیب میروند؛ مانند وارد شدن یوتیوب به بخش ویدئوهای کوتاه یا امکان IGTV برای ویدئوهای طولانی در اینستاگرام.
جدیدترین حوزهای که این روزها برای یوتیوب بسیار مهم و حائز اهمیت است، بخش فیلم و سریال مبتنی بر اشتراک میباشد. وارد شدن یوتیوب به این صنعت جدید مانند وارد شدن به صنعت پادکست نیست که تصاحب آن آنقدر آسان باشد که زحمتی به خود ندهد، بلکه در این راه رقبای سرسختی روبرویش قرار میگیرند.
درحال حاضر در دورهای به سر میبریم که تماشای فیلم و سریال در تلویزیون به تدریج درحال انقراض است و مخاطبان فیلم و سریالها به سمت وبسایتهای تماشای آنلاین فیلم و سریال مبتنی بر اشتراک قدم بر میدارند.
از سالها پیش یوتیوب با مشاهده یوتیوبرهایی که اقدام به آپلود فیلم و سریالها میکنند و مخاطبین زیادی هم متقاضی آنها هستند، به این نتیجه رسید که بخش مشتریان جدیدی شکل گرفته است که به وسیله آن میتواند وارد بازار جدیدی شود. جامعه بزرگ کاربران یوتیوب همچنین قابلیت این را دارند که از بخش فیلم و سریال یوتیوب استقبال کنند، زیرا فاصله بسیار کمی بین کسی که در یوتیوب کلیپ تماشا میکند تا کسی که بخواهد در یوتیوب سریال ببیند وجود دارد؛ به همین دلیل مخاطبین قبلی یوتیوب موفقیت یوتیوب در بخش جدید را تظمین میکنند.
یوتیوب با به دست آوردن حق پخش فیلمها و سریالهای محبوب تلویزیونی میتواند جریان درآمدی جدید و باارزشی را وارد شرکت خود کند که میتواند تا حد بسیاری سوددهی شرکت گوگل را افزایش دهد.
بیشتر بخوایند: چگونه ویدئوهای دلخواه را از یوتیوب دانلود کنیم؟
همانطور که پیش از این گفتیم، یوتیوب در این مسیر دارای رقبای متمرکزتری نسبت به خودش میباشد، رقبایی که تمرکز کامل خود را در این حوزه قرار دادهاند، برخلاف یوتیوب که همزمان باید در چندین حوزه تمرکز خود را پخش کند. رقبایی مانند نتفلیکس، Prime video، اپل و Roku Inc که هرکدام از آنها مانند خود یوتیوب به شرکتهای بزرگ فناوری مانند آمازون و... متصل هستند. اما مزیتی که در این میان به یوتیوب کمک میکند بهتر از آنها در جذب مخاطبان عمل کند، کاربران خود یوتیوب میباشند که به آسانی میتوان آنها را به خرید اشتراک فیلم و سریال دعوت نمود و آنها را از یک کاربر ساده یوتیوب به یک کاربر خریدار اشتراک تبدیل کرد. از آنجا که تعداد این کاربران بسیار بالاست، شانس زیادی را در اختیار یوتیوب قرار میدهند.