تلگرام برای رسیدن به ثبات اقتصادی و درآمدزایی اخیرا روش‌های جدیدی را به کار گرفته است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به نسخه پریمیوم اشاره کرد. در نسخه پریمیوم کاربران به ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصر به فردی دسترسی دارند.

نسخه پریمیوم تلگرام پس از انتشار، در کمتر از 6 ماه توانست بیش از یک ملیون کاربر را جذب کند و درآمد خوبی را برای شرکت ایجاد کند. با توجه به تجربیات پیشین اپلیکیشن‌های مختلف در روی کار آوردن نسخه پریمیوم، رسیدن به این حجم از استقبال در 6 ماه بی‌نظیر است. پاول دورف همچنین در کانال شخصی خود اعلام کرد که موفقیت نسخه پریمیوم تلگرام یکی از موفق‌ترین نمونه‌های عرضه نسخه پریمیوم در میان شبکه‌های اجتماعی تاریخ بوده است. البته باید توجه داشت که دورف انتظار دارد که درآمد حاصل از نسخه پریمیوم بتواند به سطح درآمد تبلیغات برسد، اما شاید با توجه به اصول کسب و کار، این مورد کمی دور از انتظار باشد.

از دیگر طرح‌های درآمدزایی تلگرام، روش تبلیغات غیرهدفمند بود که توانست بخش اعظم درآمد این شرکت را ایجاد کند. تلگرام برخلاف بسیاری از پلتفرم‌ها، برای نمایش تبلیغات از شناسایی علایق کاربران از طریق اطلاعات شخصی آن‌ها استفاده نمی‌کند؛ زیرا در اینصورت حریم شخصی کاربران حفظ نمی‌شود؛ به همین دلیل به آن تبلیغات غیرهدفمند می‌گویند.

تلگرام در سال‌های اخیر سعی می‌کرد که از موضوع درآمدزایی فاصله بگیرد و تا حد ممکن بر روی ارائه باکیفیت‌ترین خدمات تمرکز کند؛ این شگردی بود که زاکربرگ نیز در سال‌های اولیه فیسبوک پیش گرفت. پس از گذشت سال‌ها، حال تلگرام تصمیم گرفته که سودآوری و رسیدن به ثبات اقتصادی را شروع کند. دورف نیز اعلام کرد که درآمدزایی‌های اخیر این شرکت از طریق طرح‌های بیان شده، تلگرام را به ثبات اقتصادی مدنظرشان رسانده است و اکنون تلگرام قادر است از پس تمامی هزینه‌ها مانند اجاره سرورها و حقوق کارمندان برآید.

با تمام این موارد، باز هم دورف در ادامه نوشته خود تاکید کرد که آن‌ها برخلاف دیگر اپلیکیشن‌ها که تنها بر روی درآمد بیشتر تمرکز می‌کنند، به هیچ وجه به فکر سودآوری و صرفا درآمدزایی نیستند و درآمدهای حاصل از این طرح‌ها، صرف ارزش‌افزایی و ارتقاء خدمات تلگرام می‌شود.