زندگینامه کامل آتوسا مدگل بصورت ویدئوکست

 

 

آتوسا مدگل یوتیوبر، رپر زیرزمینی، آهنگساز و تهیه‌کننده موسیقی ایرانی مقیم خارج می‌باشد که درحال حاضر از تاثیرگذارترین چهره‌های محبوب در بین جوانان و نوجوانان ایرانی به حساب می‌آید. مدگل در سال‌های اخیر جهش قدرتمندی از لحاظ شهرت و محبوبیت داشته که باعث معطوف شدن نگاه‌ها به سمت او شده است. در این مقاله قصد داریم بصورت کامل به تحلیل زندگی حرفه‌ای و شخصی وی بپردازیم.

بیوگرافی و زندگینامه مدگل، یوتیوبر و خواننده معروف ایرانی

مدگل از نگاه مخاطبان

مخاطبان مدگل از دو جریان موسیقی نسل چهار و دنبال کنندگان یوتیوبرهای ایرانی هستند. در کنار نبوغی که از خود در تولید محتوا نشان می‌دهد، همکاری‌هایی که با رپرها و یوتیوبرهای معروف داشته است به خوبی باعث جا افتادن سریع او در بین جوانان و نوجوانان نسل چهار شده است.
تقریبا می‌توان ادعا کرد که مدگل با شروع فعالیت در یوتیوب، حوزه‌ای کاملا جدید را وارد یوتیوب فارسی‌زبانان کرد که پیش از آن سابقه نداشت. با اینکه درحال حاضر حوزه فکت‌های ترسناک و تئوری توطئه دیگر جدید نیستند، اما شروع کننده اصلی آن ها در ایران مدگل بود. مدگل از یوتیوبرهای انگشت‌شماری بود که در مدت زمان بسیار کوتاهی، به شهرت و درآمد بالایی در یوتیوب در بین ایرانیان دست پیدا کرد. پس از به شهرت رسیدن مدگل، یوتیوبرهای معروف بی‌شماری درخواست همکاری با او دادند که همین خود باعث افزایش محبوبیت او در بین ایرانیان گردید.
مدگل از پیش‌تر در حوزه موسیقی نسل چهار و رپ فارسی فعال بود، اما محبوبیت او در یوتیوب به دلیل نو بودن و جذابیت ایده تولید محتوا خیلی سریع پیشی گرفت. بنابراین این فرصت ایجاد شد که فعالیت‌های موسیقی را از طریق کانال یوتیوب خود ارتقاء دهد.
باید خاطرنشان کرد که روند دیده شدن در موسیقی ایران بطور طبیعی کند هست و یک فرد می‌تواند در کنار سال‌ها تجربه گرانبها، از محبوبیت کمی برخوردار باشد. این مورد به دلیل سلطه مافیای موسیقی بر رسانه‌های ایرانی می‌باشد که البته در سال‌های اخیر، خواننده‌های وابسته بطور شدید توسط موسیقی‌دان‌های نسل چهار مانند مدگل، یاس، آیسم و... محبوبیت خود را از دست داده‌اند.

 

همکاری‌های مدگل در حوزه موزیک
اولین و طولانی‌ترین همکاری آتوسا مدگل در موسیقی با تیم پایدار بود. این همکاری برای مدت طولانی دائمی بود و بسیاری از طرفداران معتقدند که مدگل در حوزه موسیقی توسط این گروه شناخته شد. اما به باور بسیاری، دلیل اصلی شناخته شدن مدگل، ابراز علاقه افرادی مانند جی دال بود که منجر به همکاری‌های بسیار و رابطه چندین و چند ساله با مدگل شد.
 

بیوگرافی و زندگینامه مدگل، یوتیوبر و خواننده معروف ایرانی

 

رابطه با جی دال

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که مدگل بخاطر رابطه با جی دال معروف شد، اما این نبوغ و استعداد بالای خود مدگل بود که علاقه جی دال را مجذوب خود کرد. بیشتر آهنگ‌های مدگل دارای سبک و ملودی کاملا متفاوت نسبت به عصر کنونی هستند که نظر مثبت بیشتر منتقدان موسیقی نسل چهار را به دنبال داشته است. بنابراین این درست نیست که به دلیل شهرت شریک عاطفی وی، نقش استعداد و نبوغ او را نادیده بگیریم.
داستان آشنایی جی دال با مدگل بسیار جالب و زیباست. در این داستان مدگل میزبان یک پارتی دوستانه و دورهمی جذاب بوده است؛ در این میان یک دوست مشترک بین مدگل و جی دال، بدون هماهنگی قبلی تصمیم می‌گیرد که با علی جیدال به این مهمانی بیاید. حضور جیدال در این مهمانی باعث تعجب همه می‌شود. همانطور که پیش‌تر گفته شد، مدگل از سال‌های کودکی نوازندگی و خوانندگی را شروع کرده بود و در پایان آن شب، مدگل همراه با نوازندگی گیتار یک قطعه بسیار زیبا و دلنواز را اجرا می‌کند که به دشت موجب مجذوب شدن علی جیدال می‌شود. پس از آن شب علی جیدال به دوست خود درباره علاقه‌مند شدن به مدگل می‌گوید.
این شب مخصوص باعث شروع یک رابطه به مدت زمان 7 سال می‌شود و هم اکنون نیز که آتوسا و علی جیدال از هم جدا شده‌اند نیز دوست صمیمی هستند، اما همکاری پس از قطع رابطه صورت نگرفته است.

 

بیوگرافی و زندگینامه مدگل، یوتیوبر و خواننده معروف ایرانی

 

مدگل نمونه‌ای کامل از جمله «خودت باش»
 

تقریبا یکسال است که به درخواست طرفداران، آتوسا مدگل تولید محتوای ولاگ از زندگی شخصی خود را شروع کرده است. این تصمیم موجب ارتباط نزدیک‌تر و صمیمی‌تر مخاطبان با وی می‌شود.
با تنها یکبار تماشای ویدئوی ولاگ مدگل، متوجه می‌شوید که او به شدت خودش است؛ شخصیت واقعی خود را به نمایش می‌گذارد و از نقاب زدن دوری می‌کند. با مطالعه نظرات مخاطبین متوجه می‌شوید که این ویژگی یه شدت موجب رضایت آن ها شده است. این در تقابل با ویدئوهای ولاگ دیگر یوتیوبرهای معروف است که نمایشی و به دور از واقعیت هستند.

 

علاقه یوتیوبرهای تازه‌کار به مدگل

مدگل در انتخاب یوتیوبرهایی که به او درخواست همکاری می‌دهند بسیار سختگیرانه عمل می‌کند و به ندرت او را درحال همکاری می‌بیند و همین مقدار کم هم با معروف‌ترین یوتیوبرها مانند پوتک و... می‌باشند. مدگل در یکی از ویدئوهای چالشی با پوتک ادعا می‌کند که بسیاری از یوتیوبرهای تازه معروف شده به او درخواست همکاری می‌دهند و او رد می‌کند؛ بعد به همین خاطر به شدت از او کینه به دل می‌گیرند و اقدام به برداشتن اشتراک یا .... می‌کنند.
اما این درحالی است که بیشتر یوتیوبرهای تازه‌کار، عاشق مدگل هستند و مرتبا ویدئوهایی با محوریت موضوعاتی درباره مدگل و زندگی شخصی و حرفه‌ای وی منتشر می‌کنند؛ بدون اینکه انتظار ری‌اکشن خاصی از مدگل داشته باشند.
برخی اوقات ممکن است شایعات خاصی درباره زندگی مدگل منتشر گردد که همچنین توسط یوتیوبرهای مخالف او ارتقاء داده می‌شوند؛ در این مواقع بسیاری از یوتیوبرها، به هدف از جانب‌داری از مدگل و همچنین دیده‌شدن موجی از واکنشات را به سمت افراد رقیب می‌فرستند و جنگ رسانه‌ای راه می‌اندازند. برخی مواقع اگر موضوع بحث زیاد از حد به درازا بکشد و یا به اعتبار مدگل ضربه‌ای وارد کند، او نیز وارد بحث شده و در این زمینه ویدئوهایی منتشر می‌کند. در این ویدئوها بسیاری از یوتیوبرهایی که از او جانب‌داری کرده بودند حمایت می‌شوند و موجی از کاربران از سوی مدگل به سمت آن ها روانه می‌شوند؛ اما بصورت کلی این مورد بسیار نادر است. 
 

سبک ترانه سرایی مدگل در آهنگ‌ها
آتوسا مدگل همیشه دوست دارد خودش متن ترانه‌ها و آهنگ‌هایش را بنویسد تا بتواند بصورت مستقیم با مخاطب ارتباط برقرار کند. مدگل احساسات و بخش‌های مختلف زندگی خود را از طریق ترانه‌ها به کاربران منتقل می‌کند.
در هر اثر ارتباط احساسی قوی با مخاطب نسل چهار برقرار می‌شود. هر آهنگ داستان مختص خود را تعریف می‌کند؛ با عواطف مخاطب نسل چهار ارتباط برقرار می‌کند و با تحریک تخیل مخاطب و تصویرسازی ذهنی با او صحبت می‌کند.
لازم است خاطرنشان کنم که مدگل تنها به تصویرسازی و تحریک احساسات بسنده نمی‌کند، بلکه باورها و اعتقادات خود را به وسیله موسیقی به مخاطب منتقل می‌کند و همین آهنگ را لذت‌بخش‌تر می‌کند. خوانندگان بسیاری هستند که در تقابل با این روش، مسیر اشبتاهی را در پیش گرفته‌اند. این روش هدفش تنها تحریک احساسات مخاطب است و از ترانه منظم و قاعده‌مند دوری می‌کند؛ بنابراین ممکن است خود متن هیچ معنای خاصی نداشته باشد، اما کاربر صرفا بصورت احساسی با آن ارتباط برقرار می‌کند. از نمونه آن می‌توان به آهنگهایی مانند گائیدم از دورچی اشاره کرد.
آتوسا مدگل در اصل پیش از شروع خوانندگی یک آهنگساز در حوزه موسیقی حساب می‌شد؛ به همین خاطر هم ترانه‌هایی که خلق می‌کند پیوند قدرتمندی با بیت و ملودی دارد و تلفیق آن دو اثری شگفت‌آور می‌سازد. در متن ترانه، بیت‌ها معمولا از ریتم و قالب آهنگی خاصی پیروی می‌کنند و مانند بازی زیگ زاگی یک قوتبالیست با توپ، با کلمات بازی می‌شود!
 

 

فعالیت‌های فرعی مدگل در دیگر پلتفرم‌ها

مدگل بجز تولید محتوا در یوتیوب، در اینستاگرام نیز فعالیت مستمر دارد و برای ارتباط نزدیک‌تر با مخاطبانش از این پلتفرم استفاده می‌کند. در صفحه اینستاگرام مدگل معمولا لایوها و مصاحبه‌های زنده برگزار می‌شود و طرفداران مدگل فرصت این را که سوالات خود را از او بپرسند و احساسات خود را ابراز کنند خواهند داشت.
فعالیت‌های موسیقی مدگل بصورت گسترده از تمامی رسانه‌های معتبر ایران منتشر می‌شود. پیش‌فروش‌ها و اخبار مربوط به اثرات جدید در کانال یوتیوب و صفحه اینستاگرام منتشرم می‌شوند.