امروزه هرچند وسایلی مانند گوشی موبایل برای مردم تبدیل به یک عضو بدن شده است، اما می‌توان از این اعتیاد در راه مثبت و بهره‌وری استفاده کرد.

شما برای پرورش عادت‌های خوب و تبدیل آنها به فعالیت‌های خودکار قادر هستید از فناوری کمک بگیرید. این کاری است که جیمز کلیر در عادت‌های اتمی پیشنهاد می‌کند.

یکی از نقص‌های عمده در برنامه‌های انجام وظایف (To do list) رابط کاربری سخت می‌باشد؛ بسیاری از این برنامه‌ها در کنار قابلیت‌های حرفه‌ای که ارائه می‌دهند، دارای رابط کاربری اذیت کننده‌ای هستند.

اپلیکیشن Any.Do از جهت رابط کاربری آسان دارای نقطه قوت است. شما با رابط کاربری آسان با قابلیت‌های حرفه‌ای ارتباط برقرار می‌کنید.

 

نصب و فعالسازی

Any.Do علاوه بر اینکه در تمامی پلتفرم‌های اندروید، ios, مک os x، مرورگر کروم و وب قابل فعالسازی است، به وسیله ذخیره سازی اطلاعات شما در فضای ابری امکان دسترسی به اطلاعات را بصورت همزمان در همه دستگاه‌ها فراهم می‌کند.

برای ثبت نام در Any.Do تنها به یک حساب کاربری فیسبوک یا گوگل یا هر ایمیل دیگری نیاز دارید تا بصورت رایگات ثبت نام کنید.

بعضی از قابلیت‌های حرفه‌ای نیازمند خرید اکانت پریمیوم هستند.

 

قدرت دسته‌بندی کارها

از دیگر نقاط قوت برنامه Any.Do به دسته‌بندی و سازماندهی بهتر کارها نسبت به دیگر اپلیکیشن‌ها می‌توانیم اشاره کنیم. شما به آسانی می‌توانید کارهای خود را در گروه‌های جدا از هم و نامگذاری‌شده دسته بندی کنید. برای مثال اگر به سفر کاری می‌روید، به نام هر شهر گروهی تشکیل داده و کارهایی که باید در آنجا به انجام برسانید را ثبت کنید.

برنامه Any.Do کارهای روزانه شما را همچنین می‌تواند براساس زمان گروه‌بندی کند. برای مثال کارهای امروز یا یک تاریخ مشخص را از دیگر کارها تفکیک کند و به شما نمایش دهد.

اپلیکیشن Any.Do: مدیریت حرفه‌ای انجام وظایف

مدیریت آسان‌تر کارها

شما موارد مربوط به مدیریت وظایف را در بخشی به نام Moment انجام می‌دهید؛ کارهایی از قبیل موکول کردن کارها و یا اعلام انجام آن‌ها و تنظیم یادآورهای قاعده‌دار.

من به شخصه یکی از نقص‌هایی که در برنامه‌هایی مانند مایکروسافت To-Do برایم دست و پاگیر بود، نحوه سازماندهی کارهای موکول شده یا انجام شده بود. این برنامه همه این کارها را زیر یکدیگر لیست می‌کرد و پیدا کردن کاری در میان آنها مانند انبار کاه بود.

Any.Do کارهای انجام شده مربوط به امروز را در فهرستی جداگانه در بخش Moment دسته‌بندی می‌کند و هروقت تمایل داشتید از طریق منو یا تکان دادن موبایل‌تان آنها را پاک می‌کند. البته برنامه لیستی از تمام این کارها را در فضای مخصوصی بایگانی می‌کند تا در صورت نیاز به آنها دسترسی داشته باشید.

 

دیگر امکانات جذاب Any.Do

در Any.Do برای دسترسی کامل به برخی امکانات پیشرفته، مانند بسیاری از سایر برنامه‌ها، باید نسخه پریمیوم خریداری کنید؛ اما Any.Do بهترین امکانات ممکن که پایه و اساس برنامه ریزی شما هستند را بصورت رایگان ارائه می‌دهد.

Any.Do مانند بسیاری از سایر برنامه‌ها امکان کامنت گذاشتن روی کارها را برای نگه داری اطلاعات مربوط به آن دارد. شما همچنین می‌توانید هر وظیفه را به وظایف کوچک تر تقسیم کنید که در سازماندهی بهتر کمک می‌کند؛هر نوع فایلی را به آن‌ها در فضای ابری پیوست کنید؛ کارهای خود را برای پروژه‌های گروهی به اشتراک بگذارید و در قالب گروهی از این برنامه استفاده کنید.

 

تنظیم بهتر کارهای تکرار شونده

Any.Do علاوه بر‌سازماندهی بهتر کارهای تکرارشونده، بطور آسان‌تری به شما امکان تنظیم آن‌هارا می‌دهد.  شما قادر هستید علاوه بر تنظیم یادآور برای همه روزها، روزهای استثناء را تعیین کنید که نیازی به یادآور ندارید.

 

تنظیم یادآور براساس موقعیت مکانی

از قابلیت‌های جذاب معرفی شده این برنامه، امکان تنظیم یادآور براساس موقعیت مکانی می‌باشد. برای مثال در سفر می‌توانید یک یادآور برای زمانی که رسیدید به تهران تعیین کنید تا در آن موقعیت انجام دهید.

 

مدیریت تماس‌های از دست رفته

این قابلیت برای کسانی است که لیست گزارش‌های تماس آنها همیشه پر از تماس‌های از دست رفته و بی پاسخ است. 

هر زمان که تماسی را از دست می‌دهید، برنامه به شما اعلام می‌کند که آیا مایل هستید تماس مجدد با این فرد را در لیست کارهای خود قرار دهید یا خیر؛ درصورت تائید تماس موردنظر به لیست کارهای شما اضافه می‌شود.

 

کلام پایانی

همانگونه که گفتیم برنامه‌های بسیاری مشابه با Any.Do وجود دارند که امکانات جذاب مشابهی را ارائه می‌دهند؛ اما نقطه تفاوت Any.Do در رابط کاربری بهتر و سازماندهی بهتر کارها می‌باشد.

 

اپلیکیشن Any.Do: مدیریت حرفه‌ای انجام وظایف