تولید محتوا در اینستاگرام دغدغه بخش اعظمی از کاربران شبکه های اجتماعی است. امروز قراره درباره این موضوع صحبت کنیم و راهکارها و ترفندهای طلایی درباره تولید محتوا برای پیج اینستاگرام رو بهتون معرفی کنیم.
همونطور که میدونید تولید محتوا در اینستاگرام رابطه مستقیم با سلیقه کاربرها داره پس محتوایی که شما ایجاد می‌کنید باید جذاب و دلنشین باشه تا بتونه کاربر رو به سمت خودش جذب کنه اما قبل از اینکه راهکارهای تولید محتوا رو بهتون بگیم بهتره بدونیم که تولید محتوا برای اینستاگرام چقدر ارزش داره و آیا میتونیم روی این کار سرمایه گذاری کنیم یا نه.

 

اینستا گرام


یکی از سوال هایی که خیلی ها در زمینه تولید محتوا اینستاگرام میپرسن اینه که قیمت تولید محتوا اینستاگرام چقدره؟ در پاسخ به این سوال فقط میتونیم بگیم بستگی به سایت یا جایی داره که قراره باهاشون همکاری بکنید، پس نمیشه گفت نرخ ثابتی هست. در ضمن کیفیت محتوایی که تولید میشه هم باید در نظر گرفت ولی تولید محتوا برای اینستاگرام جدا از مخارجی که داره میتونه خیلی سودمند باشه و شما رو به هدفتون نزدیک تر کنه.

 

اینستا گرام


معرفی چند ایده برای پیج اینستاگرام:


گفتیم که هر محتوایی به درد اینستاگرام نمیخوره پس برای راه اندازی پیجمون باید ایده های نابی داشته باشیم که مخاطب پسند باشه. اگه قراره بلاگر بشید پیشنهاد میکنم ویدیو بهترین پلتفرم های بلاگری رو ببینید تا از نکته های کاربردی توی این بخش جا نمونید. (برای دیدن کلیک کنید) 
در ادامه مقاله یه سری ایده ها رو برای راه اندازی پیج تون بهتون میگیم که امیدوارم به دردتون بخوره ولی قبلش جا داره که درباره تولید محتوای آموزشی در اینستاگرام یه سری نکات رو بهتون بگم.
محتوای آموزشی میتونه یکی از بهترین موضوع هایی باشه که برای راه اندازی پیج به دردتون میخوره. البته تولید محتوای آموزشی به حوزه های مهارتی شما  برمیگرده. برای روشن تر شدن موضوع یه مثال براتون میزنم: یکی از موضوع های آموزشی که میتونه باعث پیشرفت خیلی سریع شما بشه موضوع کنکور و محتوای کنکوری هست چون نوجوان های زیادی در اینستاگرام هستند که دغدغه اصلی زندگیشون موقعیت شغلی در آینده و تحصیل در دانشگاه های معتبر هست. پس اگه بتونید محتوای جذابی برای این قشر از کاربرها تولید بکنید به طور حتم می تونید جذب فالوور بالایی داشته باشید. (البته به این مسئله هم توجه کنید که محتوای تکراری چقدر میتونه به روند کار شما آسیب بزنه پس به هیچ عنوان سمت تقلید از دیگران نرید.)

 

اینستا گرام


ایده‌های مربوط به موضوع کسب و کار:


1_اعتماد سازی چیست؟
2_چگونه اعتمادسازی کنیم؟
3_قلب کسب و کار: مشتری
4_بهترین کتاب‌های کسب و کار
5_بهترین زمان برای تبلیغات
6_نقش شبکه های اجتماعی در کسب و کار 
7_منتورینگ و شتاب دهنده‌های کسب و کار
8_ارزش پیشنهادی در کسب و کار
9_ برنامه تجاری یا بیزنس پلن چیست؟
10_سبک مدیریت چابک چیست؟


ایده اموزش ادمینی اینستاگرام:


1_الگوریتم اینستاگرام
2_تعامل چیست؟
3_کامنت مارکتینگ چیست؟
4_چگونه تعامل خود را افزایش دهیم؟
5_آموزش کامل بخش insight اینستاگرام
6_آموزش جذب تعامل از طریق استوری
7_کال تو اکشن چیست؟
8_ساخت محتوای خام نه کپی 
9_شناخت مخاطب و اینستاگرام


ایده با موضوع سئو


1_مفهوم صفحه لندینگ یا هدف
2_مفهوم صفحه فهرست
3_مفهوم صفحه سینگل 
4_شناخت جنس کلمه در سئو
5_فرق سئوی داخلی با سئوی خارجی
6_سئوی تکینکال چیست؟
7_لینکسازی خارجی و داخلی
8_نقش شبکه های اجتماعی در سئو 
9_شبکه های اجتماعی مهم برای سئو
10_نحوه نوشتن متای توضیحات

 

ایده با موضوع برنامه نویسی:

 
1_زبان های برنامه نویسی برای هک و امنیت
2_زبان‌های برنامه نویسی برای موبایل
3_ریچارد ریو استالمن کیست؟
4_سخت ترین زبان‌های برنامه نویسی
5_شی گرایی چیست؟
6_آسان ترین زبان‌های برنامه نویسی
7_برای طراحی وب چه زبان‌هایی یاد بگیریم؟
8_کتابخانه پای کیوت در پایتون
9_معرفی سیستم کالی لینوکس
10_زبان سمبلی چیست؟


ایده با موضوع انگیزشی و روانشناسی:


1_راه‌ های تقویت عزت نفس
2_فرق اعتماد به نفس با عزت نفس
3_فرق رواندرمانی با روانکاوی 
4_ثبات قدم چیست؟
5_معرفی بهترین کتاب های روانشناسی 
6_فرق علوم تجربی با دیگر ابزارهای شناخت و نقص آن
7_متافیزیک چیست؟ 
8_بهترین روش های مثبت اندیشی
9_تاثیر افکار نویسی بر روح و روان
10_معرفی انواع مختلف ذهن انسان مانند: هوشیار و نیمه هوشیار 

 

اینستا گرام


مخاطب شناسی کنید:


مهمترین نکته در قسمت تولید محتوا در اینستاگرام اینجاست که چطور میتونیم محتوایی تولید بکنیم که مورد پسند مخاطب واقع بشه.
برای این کار شما باید اصول اینستاگرام رو رعایت کنید و یک نگاه همه جانبه به کارتون داشته باشید. شما نباید هیچ نکته ای رو از قلم بندازید پس اگه نمیتونید به تنهایی پیجتون رو اداره کنید یا مهارت های کافی برای این کار رو ندارید باید تیم کاریتون رو تشکیل بدید. در مرحله بعد باید مخاطب های خودتون رو بشناسید و بتونید بفهمید کجا چه پستی و کی چه محتوایی رو توی پیجتون آپلود کنید که مخاطب ها سمت شما جذب بشن. برای این کار باید پرسونا داشته باشید. اطلاعات بیشتر درباره این موضوع رو می تونید از پست آموزش ساخت پرسونا توی صفحه اینستاگرام ما ببینید. (برای دیدن کلیک کنید)

اینکه تلاش کنید که همه مخاطب ها رو جذب کنید باعث پیشرفت شما که نمیشه هیچ تازه میتونه ضربه بزرگی هم به کار شما وارد کنه. شما باید بدونید که هرگز نمی تونید همه رو سمت خودتون جذب کنید پس مخاطب هدف رو در نظر بگیرید و محتواتون رو با توجه به اون تولید کنید تا باعث جذب فالوور بشه. راه یافتن ‏به اکسپلور یکی از اهداف همه کسایی هست که دارن توی زمینه اینستاگرام فعالیت میکنند چون بخش زیادی از جذب فالوور توسط اکسپلور انجام میشه. اینستاگرام با توجه به الگوریتم خاصی که داره اطلاعاتی که مخاطب ها با سرچ کردن در اختیارش قرار میده رو بررسی میکنه و ویدیوهای مورد علاقه مخاطبان رو براشون به نمایش میذاره . برای اینکه راحت تر محتوای خودتون رو به اینستاگرام معرفی کنید بهتره از پیج کاری استفاده کنید تا اینستاگرام راحت تر بتونه حوزه کاری شما رو تشخیص بده و به مخاطب های شما پیجتون رو پیشنهاد کنه.

 

اینستا گرام

 

 طراحی و گرافیک پیج:


شما توی اینستاگرام چه کسایی رو فالو میکنید؟
خب معمولاً هر پیجی رو که ببینید و خوشتون بیاد. دقت کردید شما بیشتر بر اساس چیزی که می بینید دیگران رو دنبال میکنید پس روند جذب فالوور توی اینستاگرام به صورت دیداری اتفاق می افته. شکل و شمایل تمیز و منظم باعث میشه کلی از رقیب هاتون جلو بیفتید. پس فهمیدید که گرافیک پیج چقدر مهمه. پیج شما باید منحصر به فرد باشه؛ یعنی باید فونت لوگو، رنگ تم کاور پست و هایلایت خاص خودتون رو داشته باشید تا در ذهن مخاطب یه تصویر خاص از پیجتون شکل بگیره و از یادش نره. پیشنهاد می کنم کاور هایلایت هاتون رو خودتون بسازید و از بقیه پیج ها یا محتوای آماده گوگل کپی نکنید تا با دیگر پیج ها یکی نشید.
پروفایل یا لوگوی پیجتون باید خاص باشه جوری که مخاطب در نگاه اول جذب شه چون اولین چیزی که مخاطب ها معمولاً می بینند پروفایل شماست.
اسم های تکراری و آیدی های بی ربط نزارید چون بعد از پروفایل یکی از مهم ترین قسمت ها آیدی و اسم پیج شماست. تولید محتوا با گوشی برای شروع کار میتونه خوب باشه ولی اگه امکانات بیشتری در اختیار دارید به راحت تر شدن روند کار و جذاب تر شدن محتواتون کمک میکنه. اگه امکانات زیادی ندارید میتونید از دیگر سایت ها یا گروه ها کمک بگیرید درسته قیمت تولید محتوای اینستاگرام کمی بالاست اما میتونه سرمایه گذاری خوبی باشه.

 

 فعالیت منظم و مستمر: 


اگه بعد از مدتی فعالیت خودتون رو توی اینستاگرام کاهش بدید یا اینکه فعالیت شما به صورت منظم نباشه خود به خود اینستاگرام شما را کنار میزاره و توجه کمتری به شما میکنه. پس حتماً یک برنامه کاری منظم داشته باشید.
رمز موفقیت در اینستاگرام صبر و استقامت هست چون ممکنه روزهای اول اونقدری که انتظار دارید مخاطب جذب نکنید ولی اگه دلسرد بشید و میانه راه کار رو رها کنید همه زحمت هاتون رو به باد میدید پس فراموش نکنید که بدون صبر نمی تونید کاری رو از پیش ببرید‌.